وبلاگ میزیتو از ما بپرسید: ۱۰ پاسخ به سوالات شما در مورد نرم افزار مدیریت کارها
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

از ما بپرسید: ۱۰ پاسخ به سوالات شما در مورد نرم افزار مدیریت کارها

منتشر شده در ۶ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۶ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

نرم افزار مدیریت کارها، یک ابزار قدرتمند است که به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا وظایف خود را بهبود دهند و آنها را به طور مؤثرتری مدیریت کنند. با استفاده از این نرم افزار، شما می‌توانید کارهای خود را برنامه‌ریزی و پیگیری کنید و به صورت منظم و سازماندهی شده اقدامات خود را انجام دهید. در این فرصت قصد داریم، با توجه به امکانات و ویژگی‌های یک نرم‌افزار مدیریت کارها، به بررسی سؤالات متداول شما خوانندگان عزیز بپردازیم.

 


۱. مدیریت وظیفه همان مدیریت پروژه است؟ 
مدیریت پروژه و مدیریت وظیفه از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. مدیریت پروژه شامل برنامه‌ریزی و اجرای یک پروژه کلان است و نیازمند کنترل هزینه‌ها، منابع، گردش کار و دستیابی به هدف‌های مشخص است. از طرف دیگر، مدیریت وظیفه درباره مدیریت جنبه خاصی از یک پروژه در یک زمان توضیح می‌دهد. به عنوان مثال، مدیریت وظایف شامل تعیین ضرب‌الاجل، اولویت‌بندی، تخصیص و پیشرفت کار است. این دو رویکرد متفاوت بوده و با استفاده از ابزارهای مناسب مانند نرم افزار مدیریت وظایف می‌توان آنها را ساده‌تر انجام داد.
۲. نرم افزار مدیریت کارها چه انواعی دارد؟
نرم افزارهای مدیریت کارها سه نوع اصلی دارند. مدیریت دستی که شامل استفاده از روش‌های سنتی مانند برگه‌ها و لیست‌ها است. مدیریت الکترونیکی که با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای الکترونیکی برای سازماندهی و پیگیری کارها انجام می‌شود. در نهایت نمونه محبوب آن مدیریت آنلاین است که شامل استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین برای مشارکت و هماهنگی در کارها است. 
۳. مهم‌ترین ویژگی نرم افزارهای مدیریت کارها چیست؟ 
برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، مهم‌ترین ویژگی‌ نرم افزار مدیریت کارها است. تقسیم گردش کار به وظایف ساده و تعیین ضرب‌الاجل یا تنظیم آنها به عنوان کارهای تکراری از جزئیات این نوع برنامه‌ریزی هستند. مثالی از لیست وظایف شامل استخدام کارمند جدید، آنبوردینگ او و بررسی هفته اول کاری، برای ارزیابی بهتر است. این وظایف به اعضای تیم اختصاص داده شده و پیشرفت با پیگیری اعضا، نظارت می‌شود.
۴. نمای ظاهری نرم افزار مدیریت کار چگونه است؟ 
نرم افزار مدیریت کسب و کار، چندین نمای مشترک را ارائه می‌دهد. برخی از ابزارها در کنار یک نمای تقویم و کانبان، گزینه‌های بیشتری مانند نمودار گانت، جدول زمانی، فهرست‌ها و نمای شبکه‌ای را هم در نظر دارند. قالب‌های کانبان به دلیل سادگی و مؤثر بودن در مراحل پروژه، محبوب هستند. با استفاده از آنها می‌توانید وظایف را در هر مرحله به افراد مربوطه اختصاص دهید و با آنها در ارتباط باشید.
۵. چطور نرم افزار مناسب برای مدیریت کارها را انتخاب کنیم؟
برای انتخاب نرم‌افزار مدیریت کار باید تعیین وظایف، اندازه تیم، دسترسی از راه دور، تجزیه و تحلیل داده‌ها و ادغام با سایر سیستم‌ها را مد نظر قرار دهید. می‌توانید با پاسخ دادن به سؤالات زیر برنامه خاص خودتان را پیدا کنید. 

  • چه نوع وظایفی را انجام می‌دهیم؟
  • چند عضو در این نرم‌افزار فعالیت خواهند داشت؟
  • آیا دسترسی از راه دور در اولویت است؟
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها چقدر مهم است؟
  • آیا به ادغام با سایر سیستم‌ها یا برنامه‌های کاربردی نیاز داریم یا خیر؟

۶. قابلیت ویرایش وظایف در نرم افزار مدیریت کارها مهم است؟
بله. قابلیت ویرایش در نرم افزار مدیریت کارها اهمیت بسیاری دارد. این ویژگی به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات را ارتقا داده و فرایندها را بهبود بخشیم. با اضافه کردن نظرات و بحث‌ها از ذی‌نفعان مختلف، امکان تشکیل اجماع در مورد رویکرد مورد نظر را فراهم می‌کند. 
همچنین، قابلیت ویرایش باعث می‌شود تا تغییرات و بهبودهای پیشنهادی بتوانند به سرعت، اجرا شوند. به این ترتیب، نرم‌افزار مدیریت کار قابلیت همکاری و هماهنگی بین اعضای تیم را تقویت کرده و به اتمام موفقیت آمیز پروژه‌ها کمک می‌کند.

 


۷. چگونه نرم‌ افزار مدیریت کار می‌تواند به مدیریت زمان کمک کند؟
این نوع نرم‌ افزار به ما امکان می‌دهد وظایف خود را سازماندهی کرده و لیستی از کارهایی که باید انجام دهیم، ایجاد کنیم. همچنین می‌توانیم مهلت‌ها، اولویت‌ها و زمان‌بندی‌ها را برای هر وظیفه تعیین نماییم. نرم‌افزار می‌تواند به ما یادآوری کند که چه مدت زمانی برای انجام یک وظیفه تعیین شده است. ضمن اینکه با امکانات همکاری و به اشتراک گذاری، می‌توانیم کارها و تقسیم بندی وظایف را با دیگر همکاران به اشتراک بگذارید. در نهایت، تحلیل و گزارش‌های موجود در نرم‌افزار می‌تواند به ما در بررسی و بهبود عملکرد و البته مدیریت زمان کمک کند.
۸. چگونه نرم افزار مدیریت کار الگوها و روال‌های تکراری را بهبود می‌بخشد؟
استفاده از این نوع نرم‌افزار مدیریتی می‌تواند بهبودی قابل توجهی در الگوها و روال‌های تکراری برای یک فرد یا سازمان به همراه داشته باشد. این نرم‌افزارها امکاناتی ارائه می‌دهند که شامل زمان‌بندی، پیش‌بینی منابع، انتساب وظایف و پیگیری پیشرفت است. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید الگوها و روال‌های تکراری را بهبود بخشید. 
به عنوان مثال، می‌توانید قالب‌ها و تمپلیت‌های استاندارد را در نرم افزار مدیریت کارها ایجاد و استفاده کنید تا در هر بار انجام کار مشابه، فرایند را سریع‌تر و به صورت یکنواخت انجام دهید. همچنین می‌توانید گزارش‌ها و آمارهای مرتبط را با استفاده از این نرم‌افزارها تولید کنید تا روند بهبود را پیگیری کرده و تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهید.
۹. استفاده از نرم افزار مدیریت کار چه مزیتی دارد؟ 
این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند تا بهبود قابل توجهی در مدیریت زمان خود داشته باشید. با تعیین وظایف، زمان‌بندی و اولویت‌بندی کارها، می‌توانید زمان خود را بهینه کنید و برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشید.
همچنین، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت کارها منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود. به این معنی که قادر خواهید بود از منابع خود به ‌طور اثربخش استفاده کنید و به تیم خود واضح‌ترین دستورالعمل‌ها و تسک‌ها را ارائه دهید. همچنین، با سازماندهی و پیگیری بهتر کارها، احتمال انجام کارها به موقع و به شکل صحیح افزایش می‌یابد.
۱۰. چرا نرم افزار مدیریت کارها به صورت آنلاین محبوب شده است؟
با پیشرفت علم استفاده از برنامه‌های به ‌روز مدیریت کارهای آنلاین هم توصیه می‌شود. این برنامه‌ها مانند تابلوهای کانبان برای تیم‌هایی که از راه دور کار می‌کنند وظایف زیادی را انجام می‌دهند، مناسب هستند. با استفاده از این ابزارها، توضیحات و اولویت‌های مختلفی را به راحتی به اشتراک می‌گذاریم و همچنین اطلاعات، معیارها، گزارش‌ها، تجزیه و تحلیل‌ها و فایل‌های دیگر را در اختیار داریم. 
برنامه‌های مدیریت کارها به صورت آنلاین اغلب بر روی Cloud کار می‌کنند، بنابراین امکان ذخیره سازی و پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم بدون بارگذاری بیش از حد بر روی شبکه داخلی هم وجود دارد.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!